text.skipToContent text.skipToNavigation

Opšti uslovi kupovine


Ovi uslovi prodaje definišu postupak naručivanja, plaćanja, isporuke i povrata odnosno reklamacije robe ponuđene na našim stranicama. Isporučilac (Prodavac) je Ekupi d.o.o. Kupac robe je posetilac web shopa koji odabere barem jedan proizvod, ubaci ga u korpu, plati platnom karticom, e-bankingom, virmanom (uplatnicom) u banci ili pošti i pošalje narudžbinu Prodavcu, ili pošalje narudžbinu, pa artikl plati pouzećem (gotovinom prilikom dostave).

U daljem tekstu Opših uslova poslovanja, radi bolje jasnoće i razumevanja teksta, umesto termina korisnik bit će korišćen termin Kupac za lice koje je sa Ekupi d.o.o. zaključilo Ugovor o kupoprodaji, što obuhvaća i gosta kupca, dok će za primaoce eKupi oglasnih poruka i/ili newslettera biti korišćen termin Korisnik. Iz istog razloga umesto termina Ekupi d.o.o. će biti korišćen termin Ekupi, dok se termin eKupi koristi kao ime Internet trgovine, web stranice i sl.
Putem web shopa www.ekupi.rs kupcu je omogućena kupovina svih proizvoda koji se nalaze na stranicama Prodavca.
Cene su sa PDV-om.
Valuta je srpski dinar (rsd).
Istaknute cene u web shopu važe isključivo za kupovinu putem interneta.
Uslovi korišćenja usluga Internet stranice ekupi.rs
Uslov za korišćenje eKupi Internet stranice je uspešna registracija Kupca. U okviru registracije Kupcu će biti ponuđen prihvat ovih Opštih uslova poslovanja i Izjave o privatnosti, čiji prihvat je preduslov za korišćenje usluga eKupi Internet stranice.
Na eKupi možete kupovati i kao gost bez registracije. Na početku procesa kupovine će vam biti dostupni linkovi na sadržaj Opših uslova poslovanja kao i Izjave o privatnosti pa gosta kupca upućujemo da svakako pročita i upozna se sa nihovim sadržajem.
 

NARUČIVANJE 

Proizvodi se naručuju putem korpe i neopozivi su. Ukoliko prodavac nije u mogućnosti da isporuči sve naručene proizvode, isporučiće raspoložive od izabranih proizvoda, a  o tome će obavestiti Kupca e-mailom (telefonom) sa naznakom isporuke preostalih proizvoda. Sa isporukom tih proizvoda poslaće Kupcu e-mail u predviđenom roku za isporuku preostalih proizvoda.

U slučaju da nakon izvršenog poručivanja bude utvrđeno da je omaškom na sajtu u odnosu na poručeni model označena pogrešna cena (na primer umesto 1000 dinara, stoji cena 100 dinara), prodavac će nastojati da kupca u što kraćem roku obavesti o uočenoj grešci i tačnom iznosu cene koja je za poručeni model važila u trenutku poučivanja. U tom slučaju kupac ima pravo da poručeni model plati prema ispravnoj maloprodajnoj ceni ili da odustane od porudžbenice.
 

Ekupi u okviru svoje poslovne politike maloprodaje robe obaveštava kupce da na Internet stranici www.eKupi.rs prihvata narudžbe robe/usluga u količini koja se smatra uobičajenom za ličnu upotrebu, dok narudžbe za veće količine robe/usluga očito namenjene za daljnju prodaju/upotrebu nisu prihvatljive. Kupcima, pravnim osobama koje naručuju veću količinu robe/usluga, eKupi preporučuje da se jave eKupi B2B sektoru za prodaju pravnim osobama na b2b@ekupi.rs
Ekupi zadržava pravo procene narudžbe prema gornjim kriterijimima kao i ne prihvatanje narudžbi za koje smatra da nisu za ličnu  upotrebu, o čemu će bez odlaganja obavestiti kupca uz navođenje razloga otkazivanja.

Cena robe utvrđena je za svaki proizvod pojedinačno. Proces upisivanja cene na stranicu za svaki proizvod podložan je kontroli u više načina, no bez obzira na to postoji mogućnost nastanka greške jer je u pitanju ljudski faktor, a po prirodi stvari ne može se raditi o automatskom unosu. Takve situacije su izvanredne i za njih se Ekupi d.o.o. unapred izvinjava svojim Kupcima i Korisnicima jer će ih biti prisiljen obavestiti o nastaloj situaciji i eventualnoj pogrešnoj ceni za određeni proizvod, a Kupce o nemogućnosti isporuke po konkretnoj narudžbi Kupca.
 

DOSTAVA

Uslovi dostave  
Naručena roba dostavlja se do ulaza u stambeni objekat. Ukoliko se radi o stambenoj zgradi, dostavljač nije obavezan da nosi robu do sprata na kojem se nalazi kupac, već do ulaza u zgradu. Roba se dostavlja na području cele Srbije. Proizvodi se šalju putem dostavne službe.
Okvirni rok isporuke je 3-5 radnih dana. Rok počinje od trenutka kad Ekupi d.o.o. primi uplatu na žiro račun Ekupi d.o.o. ili kada autorizacija kreditnih kartica bude odobrena. Procenjeno vreme dostave može biti i duže od naznačenog ukoliko naručeni proizvodi nisu trenutno dostupni ili ste potvrdu o online kupovini dobili u toku vikenda  ili državnih praznika. Dostava naručene robe je besplatna za narudžbine ukupne vrednosti preko 5.000 dinara. Za narudžbine manje vrednosti dostava se naplaćuje 400 dinara i jedinstvena je za celu pošiljku (ne naplaćuje se za svaki poručeni proizvod pojedinačno). 

Ostali uslovi dostave: 
Proizvodi će biti zapakovani tako da se uobičajenom manipulacijom u transportu ne mogu oštetiti. 
Kupac je dužan da prilikom preuzimanja proizvoda proveri eventualna oštećenja i odmah ih reklamira dostavnom radniku koji je robu dostavio, odnosno da odbije da preuzme pošiljku na kojoj su vidljiva spoljna oštećenja!
Roba je osigurana od gubitka u dostavi. Kupac je obavezan prilikom preuzimanja robe da potpiše otpremnicu, koju dostavna služba uzima kao potvrdu o preuzimanju. 
Rok za prijavu reklamacije na oštećenje u transportu je 24h od trenutka preuzimanja robe. Reklamacije na oštećenje prijavljene nakon ovog roka neće biti razmatrane. 

Prilikom prijavljivanja reklamacije na oštećenje pošaljite nam broj maloprodajnog računa ili porudžbine, kao i slike oštećenja i slike ambalaže uređaja sa svih strana. 

Reklamaciju možete da prijavite na info@ekupi.rs 
 

PLAĆANJE 

Naručene proizvode s troškovima dostave (ako ih ima), Kupac će Prodavcu platiti platnom karticom, pouzećem prilikom dostave robe ili virmanskom uplatom.   

Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije tehnologije. Sigurnost podataka prilikom kupovine karticama Visa, Maestro i Master Card garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa ad Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.

U slučaju da Kupac naruči robu i odbije da je primi, Prodavac ima pravo da traži od Kupca nadoknadu poštanskih i sopstvenih manipulativnih troškova.

Podaci Vaših kreditnih i debitnih kartica, vrsta i broj kartice, datum isteka, CVV kod, kao i lični podaci vlasnika kartice, ime i prezime, adresa, poštanski broj i grad, email adresa, IP adresa, koje unosite i koji se se beleže pri plaćanju u našoj online prodavnici, ne čuvaju se i ne obrađuju u našim sistemima. Obrada se odvija u sistemima i tehničkoj i zakonskoj odgovornosti naših partnera za online naplatu (Banca Intesa, Corvus Pay), a mi dobijamo podatke o statusu transakcije. 
Navedeni podaci će se iznositi iz naše zemlje, u Hrvatsku, članicu EU, u kojoj je obezbeđen primereni nivo zaštite, a poslovanje i sistemi zaštite usklađeni sa pravilima GDPR-a i pravom EU.
Ekupi nikada ne dolazi u kontakt sa celovitim podacima o Vašoj platnoj kartici.
Formular za upis platnih podataka osiguran je SSL transportnom šifrom najveće pouzdanosti.
Sigurnost podataka prilikom kupovine garantuju naši partneri za online naplatu pa se tako kompletni proces naplate obavlja na njihovim stranicama osiguranim SSL sertifikatom.
Ni jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.
Povraćaj sredstava se vrši isključivo preko panela naših partnera ukoliko je plaćanje izvršeno putem Vaše platne kartice.
 

KODOVI ZA POPUST


 
Kako iskoristiti KOD za popust?

Imate KOD za popust? Odlično, sada vaša kupovina uz još veću uštedu može početi! Za početak je potrebna registracija, ako još niste naš kupac, odnosno prijava ukoliko jeste. Izaberite željene proizvode, ubacite ih u korpu i umanjite cenu za iznos KOD-a prilikom plaćanja!

Poklon Bon/Kod
eKupi poklon bon/kod je novčana vrednost dodeljena instrumentu koji se može upotrebljavati za kupovinu robe ili usluga samo putem eKupi Internet stranice. Bon/kod nije ni roba ni usluga koja je na tržištu, pa se zato na eKupi bon/kod ne mogu primeniti odredbe Zakona o zaštiti potrošača o povratu robe i usluga. eKupi bon/kod ne može biti zamijenjen za novac. Poklon bon/kod je moguće kombinovati ili sabirati s drugim poklon bonovima/kodovima. Ukoliko nije drugačije naznačeno, poklon bon/kod korisnik može iskoristiti jednom na jednoj narudžbi.

Financijski Bon/Kod
Korisnik eKupi financijskog bona/koda obvezan je da se pridržava se sledećih pravila korištenja:
a) Na jednu porudžbinu moguće je iskoristiti isključivo jedan financijski bon.
b) Moguć je unos isključivo jednog financijskog bona i više kupon kodova koji su delovi promocija na nivou porudžbe/korpe.
c) Iznos narudžbe mora biti veći od iznosa bona sa svim apliciranim popustima barem za 100din kako bi se transakcija mogla procesuirati.
Financijski bon ne umanjuje vrednost narudžbe (nije popust) već se tretira kao dodatan način plaćanja. Informaciju o roku važenja i iznosu vrednosti financijskog bona korisnik će dobiti prilikom preuzimanja. Istu informaciju korisnik može dobiti i kontaktiranjem eKupi podrška kupcima.

POVRAT / REKLAMACIJE

Kupac ima pravo na reklamaciju robe u sledećim slučajevima:

  • isporuka robe koja nije naručena
  • isporuka robe koja ima grešku ili oštećenja koja nisu nastala u transportu
  • ostali slučajevi u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača. 


U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača ( u daljem tekstu: Zakon) Ekupi odgovara za nesaobraznost robe koju prodaje u periodu od 2 (dve) godine od datuma vaše kupovine. Zakonska odgovornost Ekupi ne postoji ako isporučena roba:

  1. odgovara opisu koji je dao prodavac i ako ima svojstva robe koju je prodavac pokazao potrošaču kao uzorak ili model;
  2. ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila poznata prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora;
  3. ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste  
  4. po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane prodavca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe


Period saobraznosti artikala koji se smatraju potrošnom robom može biti manji od 24 meseca. U takve artikle spadaju baterije za uređaje (telefona, tableta i laptopova), toneri, ketridži, glave štampača,... Period saobraznosti za takve artikle iznosi 6 meseci, ukoliko proizvođač nije drugačije propisao. Softver koji je isporučen uz računar ili uređaj ne potpada pod uslove saobraznosti. 

Postupak reklamacije  


Potrošač može izjaviti reklamaciju zbog nesaobraznosti robe i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostaka elektronskim putem na e-mail adresu info@ekupi.rs ili pismeno na adresu sedišta.

Uz reklamaciju (opis nesaobraznosti) priložite račun, kopiju računa ili drugi dokaz o kupovini. Po prijemu mail-a ili pošte, poslaćemo nalog kurirskoj službi da preuzme uređaj sa Vaše adrese ili ga možete dostaviti sami lično u naš magacin. Najkasnije u roku od 8 dana od prijema reklamacije Ekupi će da odgovori na reklamaciju sa odlukom da li prihvata reklamaciju, izjašnjenjem o zahtevu potrošača i predlogom i rokom za rešavanje reklamacije.

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača ovlašćeni ste da odustanete od ugovora ne navodeći razloge za to u roku od 14 dana od datuma isporuke proizvoda, te ste u skladu sa članom 35. stav 4. Zakona o zaštiti potrošača odgovorni ste za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja* robom na način koji prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovila priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. 

* Rukovanjem / korišćenjem proizvoda smatra se npr za mikser-miksanje hrane, za sokovnik -ceđenje soka, za aparate za brijanje-brijanje, za knjige-savijanje korica i/ili podcrtavanje teksta i/ili pisanje po knjizi, za rerne -pečenje hrane, za rolere-rolanje na otvorenom, za obuću-hodanje na otvorenom, za odeću-nošenje, za bicikle-vožnja na otvorenom,  za torbe i ruksake- prenošenje stvari, za romobile i skateboardove -vožnja na otvorenom, modni dodaci- nošenje na telu, alati-korišćenje u njihovu svrhu, resveta-montiranje, bazeni-punjenje vodom itd.

Rukovanje proizvodom umanjuje vrednost proizvoda


Prilikom jednostranog raskida Ugovora neophodno je sledeće: popunite i pošaljite Obrazac za jednostrani raskid Ugovora na info@ekupi.rs i nakon naše potvrde o prijemu popunjenog obrasca, pošaljite popunjen Obrazac sa kompletnim proizvodom i računom na adresu:  Ekupi d.o.o. Dunavska 57; 11060 Beograd. 

Kupac je dužan da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Po isteku roka od 14 dana od dana kada je poslao odustanak, proizvod se više ne može vratiti. Moguće je vratiti samo proizvode koji su nekorišćeni i neoštećeni, sa svim delovima i dodacima i po mogućnosti u originalnoj ambalaži i pratećom dokumentacijom (garantni list, uputstva itd.)

Po prijemu proizvoda utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenja proizvoda krivicom kupca, povrat robe će biti odbijen i proizvod će biti vraćen kupcu na njegov trošak. Uz proizvod pošaljite i neoštećenu ambalažu proizvoda. 
Troškove transporta prilikom Jednostranog raskida Ugovora snosi kupac. Ukoliko neki od gore navedenih zahteva ne bude ispunjen nećemo biti u mogućnosti da Vam prihvatimo zahtev. Ekupi d.o.o. će najkasnije u roku od 14 (četrnaest) dana od prijema obrasca za odustanak i proizvoda Korisniku vratiti iznos koji je primio po osnovu narudžbine/maloprodajnog računa. Ekupi d.o.o. može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao robu trgovcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo.
 

Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova

Potrošački spor može se rešiti vansudskim rešavanjem potrošačkih sporova.Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova (u daljem tekstu: telo).
Ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje na sledećoj adresi: https://vansudsko.mtt.gov.rs/adrbodie.
Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, ne primenjuje se:

  1. u oblasti medicinskih usluga koje se pružaju pacijentima u svrhu lečenja, uključujući izdavanje recepata;
  2. u oblasti pružanja usluga od opšteg interesa koje nisu ekonomske prirode;
  3. u vezi sa zaključenim ugovorima sa javnim pružaocima usluga u oblasti visokoškolskog obrazovanja;
  4. u potrošačkim sporovima koji su predmet ovog zakona, ako je vansudsko rešavanje sporova uređeno posebnim zakonom, a naročito u oblasti pružanja elektronskih komunikacionih usluga, poštanskih usluga, finansijskih usluga, osim finansijskih pogodbi, usluga putovanja;
  5. za rešavanje sporova po procedurama koje je ustanovio sam trgovac;
  6. na neposredne pregovore između potrošača i trgovca;
  7. na pokušaj mirenja strana povodom spora u parničnom postupku;
  8. u postupcima koje je trgovac pokrenuo protiv potrošača.


Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu. Trgovac je obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova pred telom. Predlog za vansudsko rešavanje sporova se odbacuje ukoliko predlog podnet nakon isteka roka od godinu dana od dana podnošenja reklamacije trgovcu.Vansudsko rešavanje potrošačkog spora u skladu sa ovim zakonom može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga. Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća svoje troškove (troškovi zastupanja, putni troškovi i sl.). Rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.Pokretanje i vođenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora, ne isključuje i ne utiče na ostvarivanje prava na sudsku zaštitu, u skladu sa zakonom. Učešće potrošača u vansudskom rešavanju spora ne utiče na pravo potrošača da zahteva naknadu štete u sudskom postupku. Zastarevanje i prekluzivni rokovi ne teku u toku postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora, a počinju ponovo da teku istekom petnaestog dana od dana okončanja ovog postupka.

V A Ž N O  


Pravo na odustanak od ugovora Zakonom o zaštiti potrošača je isključeno u više slučajeva od kojih su neki od razloga:

  • isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
  • isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;  
  • isporuke zapečaćenih audio, video zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni nakon isporuke;  
  • isporuke novina, periodičnih izdanja ili časopisa osim pretplatničkih ugovora za isporuku ovih izdanja;  
  • isporuke digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa ako je izvršenje započelo posle prethodne izričite saglasnosti potrošača i njegove potvrde da zna da na taj način gubi pravo na odustanak od ugovora.   

Preporučujemo Vam: 
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača dužni ste da sami snosite troškove povrata proizvoda ako koristite svoje pravo na odustanak od ugovora.                                                                             

  • da dobro pogledate karakteristike proizvoda koji su navedeni u ponudi na eKupi prilikom izbora proizvoda,  
  • da ne preuzimate proizvod ako je ambalaža oštećena, nego dostavljaču skrenete pažnju na oštećenje ambalaže i zatražite da proizvod vrati nama, jer se u suprotnom smatra da ste preuzeli proizvod sa neoštećenom ambalažom. 
  • da pregledate proizvod i ako ima vidljivih oštećenja (npr. slomljen je deo, ogreban proizvod što je nastalo usled transporta ili skladištenja) što pre nas obavestite (a najkasnije u roku od 24h) i vratite proizvod bez da ste ga koristili
  • ako proizvod nema vidljivih oštećenja, pregledajte ga (npr. aktivirajte uređaj na struju ili bateriju, pregledajte funkcionalnost igračke, pažljivo pregledajte knjigu, pregledajte peć ili kamin na način da proverite otvaraju li se vrata pravilno, odgovara li ispušna cev otvoru na peći i stoji li peć ili kamin stabilno, proverite funkcionalnost auto gume i felne sa vulkanizerom, pregledajte odgovara li krovna kutija ili nosač  vašem vozilu kod ovlašćenog auto servisa) i ako niste zadovoljni možete ga vratiti, ali nemojte proizvod koristiti. 
  • da za proizvode koje je potrebno montirati/pustiti u rad obavezno kontaktirate ovlašćeni servis jer bez toga će svaki neovlašćeno montirani/pušten u rad proizvod spadati u kategoriju oštećenog proizvoda